…gav mig rysningar, bra sådanna.

Strategisk släpptes reklamen och visades i samband med Oscars. Apple presenterade Ipaden som det kompletta verktyget att skapa film med. Idékladd, manusskrivning, kamera, redigering- och musikprogram, allt som appar, alltid med dig, komplett paketlösning.

Mäktigt val att använda Martin Scorsese som berättarröst. (Avgörande för rysfaktor) Det var ett utdrag av det tal han höll till studenterna som skulle inleda sin utbildning på NYU Tisch School of the Arts Class of 2014.

Se reklamen nedan.

Jag känner hur vill-prova behovet högg tag i mig. Skulle vara roligt att se hur bra kameran är på den senaste versionen. För det är där det står och faller. Kameran har aldrig varit Apples starkaste kort, även om den blivit bättre.

Jag har själv använt Imovie via datorn vid ett antal tillfällen och det är ett väldigt tacksamt och enkelt program med en hel del roliga effekter.

Jag har inte använt HD kameran i min Canon 60D speciellt mycket. Tycker den kan vara lite kämpig med zoomen, har nyligen börjat få bukt med den. Har det senaste sneglat på GoPro och alla dess roliga tillbehör. Alldeles säkert just därför denna reklam träffade mitt i prick på mig.

Det går inte att undvika den explosion av rörligt material som sveper förbi i våra dagliga sociala flöden. En film ger ytterligare dimension till att berätta något, att kommunicera och skapa en exp. skön, humoristisk eller skakande stämning.

Några klipp som fastnat:

GoPro – så nära jag någonsin kommer komma känslan hur det är att hoppa stavhopp. (varning för svindel)

#likeagirl – Always (älskar upplägget och det självklara i budskapet)

Skaldjurssafari i Bohuslän – Västsverige (fin känsla)

Kommentera

