Long time no see!

Med ett år i backspegeln har jag nu länge varit sugen på att kicka igång igen och dagens antikfynd får bli ”nystarten”.

Besökte Antikladan i Lilla Edet och kom hem med en påse fylld med små (riktigt bra) fynd. Ska sägas att de senaste besöken varit sådääär…. så ett besök är inte alltid lika med välfylld påse. Men idag gott folk!

Det är ingen ide att hålla på första platsen…är fortfarande smått uppspelt.

IMG_2915 (kopia)

En vitgrå marmor mortel för 40 svenska kronor (!!!)

Ett tack måste gå ut till Niclas mamma som strosade efter mig i de fullt knökade hyllorna och sa….titta Brynja en mortel, missa du den? (hon vet att jag letar)…. Frida som också var med, svarar – hon behöver ingen, hon fick en av mig häromdagen…. Först då ser jag den vitgrå marmorstenen och känner hur adrenalinet skjuter i höjden….

I samma andetag som jag frågar ”ska du ha den” så rycker jag den ifrån Niclas mamma…… ”not one of my finest moments”

Skall tilläggas att hon svarade – nej nej jag har en…..(peeeww…) Hade lika gärna kunnat bli starten på slutet…;)

Ännu mer bekräftelse på dagens fynd fick jag i kön när kvinnan bakom frågade, fanns det fler av den morteln….

– Nej, tyvärr…

Kunde heller inte låta bli att tala om att den såldes till vansinnespriset av 40 kr… i det ögonblicket var hon säkerligen sugen på att ge mig en rak höger, samtidigt som kassörskan tänkte för sig själv – HELVETE, vem har satt det skämtpriset!

En helt vanlig dag på antikladan helt enkelt. #BringYourBoxingGloves

Några fler småfynd:

IMG_2916

En tjusig kuverthållare i grön marmor – 75 krIMG_2917 (kopia)

Ljuslykta och vas – 50 kr totaltIMG_2918

Har alltid älskat förstoringsglas sedan barnsben – fråga mig inte varför – ingen aning. Dyrast idag 130 kr.

Hittade även en ensam ljuslykta från Kosta Boda – den klassiska snöbollen – där jag råkar ha en ensam stackare hemma och för 30 kr har jag nu två. Fint som snus.

snoboll

Happy lördag vänner!

Kommentera

