Ligger på hotellsängen helt utslagen. Blodet rusar fortfarande i benen, kroppen ömmar och huvudvärken påminner om att jag måste hinka vatten. Ändå mår jag faktiskt bättre nu än efter sist marathon i Stockholm.

Klockan stanna till slut på 04.38.45, ca 38 minuter bättre än sist marathonlopp och jag är grymt nöjd.

På deras offciella hemsida kan man se samtliga hålltider, 5 km, 10 km osv. När jag va inne nu hade siffrorna ändrats igen till att visa den officiella klockans status, vilket inte riktigt stämmer med tanke på att vi starta ca 22 min efter de räsersnabba löparna. Men däremot kan man avläsas att det tog mig 16 minuter att springa det sista 2 km… Fy fan säger jag bara, det var så jobbigt så jag visste varken ut eller in. Sista kilometern var det faktiskt en spansk äldre herre, en pigg jäkel som tvinga mig att springa med honom sista biten för att jag skulle springa ända in i mål. 

I det stora hela kände jag mig stark fram till 28 km ungefär, där fick jag håll efter att jag ätit apelsin och banan. Fram till 30-31 km ungefär hade jag alla tänkbara negativa tankar som man kan komma på, not my finest moment. Tiden 3 h 10 min (ca) på 30 km är jag vansinnigt nöjd med. Sen är det bara att inse att man inte är tillräckligt tränad för att hålla tempot sista 12 km. Det tål att sägas fler gånger….FY FAN va jobbigt!

Ikväll har vi biljetter till Barcelona matchen kl 21.00. Hur det skall gå vägen får tiden utvisa. Vi har relativt höga platser, I’m just sayin!

Lämnar er med en bild på en söt vovve vi stötte på utanför en butik igår.Ungefär så känner jag mig just nu.

vovve

3 reaktioner på ”Blod Svett och Tårar

Kommentera

