Fruktstund

Skönt friskhetstecken efter nattens mindre trevliga inslag. Efter tre dagars inskolning flög det lilla undret på magsjuka. Blä.

Men nu sitter han som tur är framför barnprogrammet och äter bananskivor och dricker vatten som inget har hänt. Skönt.

20130131-175137.jpg

Imorgon händer det grejer. Jag säger adjö till föräldraledigheten och börjar jobba. Taggad till tusen. Niclas fyller år. Jag hade planerat stor middag med vänner i morgonkväll, men det fick ställas in på obestämt tid. Flyttas till framtida datum så ingen riskerar att smittas av den avskyvärda pesten. Så nu håller vi alla tummar och tår att jag och N klarar oss.

Nu hör jag bakom mig att Niclas rättar sin son och informerar honom om att det inte är ok att knö ner bananskivor mellan soffdynorna. Hamstrar? Rädd att inte få bananer imorgon? Ja, friskhetstecken va det.

🙂

En reaktion på ”Fruktstund

Kommentera

