Alltid redo.

Syrran är på snabbvisit i byn. Hon ville gosa med sitt gudbarn. Samtidigt kitta hon sin big siss med löparbroddar från Naturkompaniet (såklart)!

20130129-195724.jpg

Perfekt, nu har jag zero ursäkt att inte förbereda mig för utmaningen i mars.

Jag nämnde att jag hade inhandlat nygamla stolar till köket och en matta. Så här blev det.

20130129-200404.jpg

Jag skulle verkligen vilja spraymåla stolarna svarta (Niclas himlar troligtvis med ögonen nu). Tror att det hade blivit mycket snyggare, jag får helt enkelt suga på det lite till.

Denna veckan fortsätter med Sigges inskolning. Det går allt bra. Han är väldigt social, orädd och nyfiken. Dagens höjdpunkt var när han upptäckte handfaten i hans höjd. Gick inte att slita honom, han stod och tvätta håret, drack vatten, söla ner 2 tröjor, he had the time of his life.

20130129-201525.jpg

En större utmaning blev måltiden och vilan. Att sitta still(!) och vänta på att sina vänner att ätit färdigt gick sådär. Vilan gick inte alls, så vi åkte hem och sov istället, där somna han på stört. Han har alltid sovit i vagn och ute, så jag hade väntat mig att det skulle/kommer bli en utmaning.

Nu, se film med Lill siss.

Kommentera

