Hade mitt liv varit som Fem myror är fler än fyra elefanter så hade veckans bokstav varit U och jag hade bokstaverat

UTMANING.

Dagens utmaning har varit att underhålla tre killar på förmiddagen, Sigge, hans kusin Elias och hans morbror Alex.

20130122-132850.jpg

När det var dags för vila för de minsta åkte Elias med sin mormor hem och jag gav mig på utmaningen att somna de två ligisterna.

20130122-134620.jpg

Sigge slockna på en kvart.

20130122-134701.jpg

Min käre lillebror gav inte upp lika lätt 1 timme och 45 minuter senare kasta han in handduken.

De två pojkarnas verkliga utmaning börjar nästa vecka då båda ska skolas in på dagis. Folk brukar fråga mig om jag tror Sigge är redo för dagis….i ärlighetens namn undrar jag om DAGIS är redo för Sigge. 😉

20130122-143706.jpg

Jag inväntar N som varit på jobbet några timmar idag. Jag måste förbereda mig för MARS utmaning Marathon i Barcelona. Herrej*vlar. Har haft så mkt fokus på annat att jag inte funderat (läs: sprungit en meter på en månad) på det. Idag skall det med andra ord SPRINGAS!

En av de mest spännande utmaningarna startar den 1 feb.

Nej, det handlar inte om att fira N:s födelsedag….;) Det skall vi nog lösa det med.

Jag börjar på nytt jobb. Av principskäl bloggar jag aldrig om jobbet. Jag är taggad till tusen och ser fram emot att komma igång igen efter ett angenämt år med det blonda underverket.

Ej att förglömma kvällens utmaning, då åker målarbyxorna på och jag stiger in i rollen som Lulu Carter (ikväll kanske jag ska ge mig på ett split mellan torkningarna och får inte glömma mina solglasögon) och ska hjälpa Angela att måla taket i hennes fräcka hus.

20130122-143615.jpg

Källa

Kommentera

