Spahoppar

Barhoppar är ett uttryck man känner till, familjen Brynjarsdottir/Hedlund Spahoppar istället. Jobbigt.

Vi lämnade Tanum Strand hotell efter en härlig och lugn helg med god mat (läs skitgod(!) och alldeles för mycket mat) och härligt umgänge för ännu mer trevligt släkthäng. Sitter nu i loungen på VANN spa och dricker kaffe och bläddrar i LEVA & BO (Nr 2 2013) medan Sigge sover och vi väntar på Niclas släkt som är på ingång. Vi ska fira hans mormor som fyller 85 med en vad vi hoppas god middag här på plats.

20130113-121636.jpg

Tillbaka till min lektyr så var det ett bra tag sedan jag bläddrade i dessa beroende framkallande bilagor. Denna var dessutom riktigt bra, mycket inslag i min smak.

20130113-121815.jpg

20130113-121823.jpg

20130113-121837.jpg

20130113-121847.jpg

Ovan är några utvalda bilder från ett reportage ur ett norskt fantastiskt hem med svart vit bas. Blev trots allt lite sugen på kökssoffa när jag såg den ovan i svart. Jag vill komma ifrån att inreda ”lantligt och romantiskt” vilket jag personligen förknippar kökssoffan med. Men rätt modell och i svart hade varit snyggt. Något att fundera på.

Såg en IKEA nyhet som är väntad i butik i februari som jag gilla skarpt. Är själv ute efter ett skrivbord till gästrummet/kontoret. Jag gillar lösningen med förvaring utan att det blir för klumpigt! Däremot skulle jag väldigt gärna velat haft det i svart. Om inte det alternativet finns blir det att plocka fram målarburken.

20130113-122900.jpg

/B

Kommentera

