Dansband, bad och hotellfrukost

Fredagen startade ”crappy” med en rotfyllning kl 9.00 i den onda tanden. Värken hade redan släppt från föregående kvälls akutlagning, så jag hade inte ens smärtan som kunde motivera mig inför vad som komma skulle. Däremot skall jag berätta att det gick väldigt bra, och den smärtan, som jag tror att jag är mest rädd för, uteblev. Bedövningen gjorde precis det den skulle. Men… Jag höll på att få generalpanik(!) när tandläkaren skulle sterilisera miljön runt tanden genom att fästa en latexduk över i princip HELA munnen. Jag som har vansinnigt svårt för att enbart andas genom näsan, började känna hur pulsen sköt i taket och paniken steg. Tog all fokus att så lungt och metodiskt som möjligt andas djupa andetag med näsan. Men som sagt I survived.

Det måste naturligtvis firas! Familjen Brynjarsdottir/Hedlund hängde på ”husvagnssläkten” till TanumStrand hotell över helgen för lite bad och hotellfrukost. Men inte nog med det, så spelade Lasse Stefanz på scen i kväll! Jajjemän du hörde rätt. Inte illa för en fredag som starta så illa….;)

Det måste ändå sägas, whats up with the outfit?!?
Hade sprungit upp till rummet för att hämta en Siggeatteralj och grannen stegar ut i den tajtaste svarta t-shirten där halva är täckt i silverpaljetter som löper vertikalt i ett vågigt mönster. Jag erkänner att jag stirrade (ja jag stirrade) i tre omgångar och tänkte WTF. Har han inte en endaste vän som kan säga till honom…. Det skulle visa sig senare att han var en del av bandet där ALLA bar denna tröja. Bandet gjorde även i sann anda flera klädbyten (läs t-shirt byte). Den ena värre än den andra.

Men jag antar att allt är i sin ordning. Ändra inte ett vinnande koncept säger man.

FYI: Nicke har bestämt sig för att gå buggkurs. Det värsta vore väl om han börja inhandla suspekta t-shirtar att ha på sig samtidigt.

Släcker nu lampan och ser fram emot morgondagens frukost.

20130112-011322.jpg

Sigge gjorde ingen besviken och bjöd på både dans och applåder.

Kommentera

