Läste på Twitter att ikväll och de två kommande kvällarna spelar Lovisa, en släkting till mig på en lokal klubb i Reykjavik tillsammans med Of Monsters and Men. Där skulle man varit!!

Jag har inte träffat henne på många år. Vi är jämngamla och träffades i stort sett endast på släktträffar när vi var på besök på Island när jag var väldigt liten, men jag minns henne väldigt väl.

Du hittar Lovisa på Spotify, hon fick ett internationellt genombrott bland annat genom att ha spelats på Grey’s Anatomi, hon går under artistnamnet Lay Low. Hon spelar en blandning av country och folkmusik, väldigt skön musik.

Mina favoritlåtar är Mojo Love och Please don’t hate me.

laylow-pc3a1ll-kjartansson

Picture borrowed from laylow.is

Kommentera

