Är väldigt förtjust i loppisar och numera även auktioner har jag insett. Var på min första igår. Lions höll auktion i Stenungsund. Fick inte med mig något hem, men var allt med och trissa upp lite priser, mest för nöjets skull, jag ryktes med i stämningen. 😉 Någon hade skänkt 4  svarta ”Myran” stolar som gick för 3300:-. Kul när det dyker upp lite skatter som dessa.

Jag måste även säga att jag var ganska imponerad av loppisen som följde efteråt. Mycket möbler, en del fina inslag om man var snabb in i lokalerna och han sätta såld klistermärket på dom. Fördelen med just Lions loppisar är om  du hittar något du vill ha är chansen god att du får den för runt hundralappen, oavsett om det är en stol eller en soffa. Jag köpte med mig 6 värmeljushållare i kristall. Sex guldpengar fick jag pröjsa. Nöjd.

Här är några loppisfynd som jag fräschat upp under sommaren.

 

Denna stolen har med tiden blivit en av mina favoriter sedan jag inhandlade den i somras på Antikladan i Lilla Edet. Fick betala 240 kr om jag inte minns fel. Jag har själv klätt om den med fårulls-liknande tyg som jag köpt i den lokala tygaffären i Uddevalla. Jag behöll bronsknapparna och satte fast dom igen i de ursprungliga hålen. Det är många gånger detaljerna som gör det.

Har som ni ser en förkärlek för STRING liknande möbler. Sidbordet till vänster hittade jag på en loppis som ligger 800 m från Rotviksbro rondellen. En kvinna som har loppis i sin källare. Jag tog loss benen och snyggade till benen med svart sprayburk och sprayade om tidningsstället som var vitt och slitet till grått istället. Blombordet till höger och telefonbordet nedan är båda inhandlade på Antikladan i Lilla Edet. Blombordet fick sig även det en makeover. Sprayade och målade ”lådan” vit och snyggade till benen med svart sprayfärg även där.

Här är ett av mina största projekt. Det första jag gjorde när vi flyttat in. Jag målade om IKEAs Norden bord i matt ljusgrått. Målade om 7 stolar i  blankt vitt (har troligtvis hittat den 8:e stolen på Uddevallatorget för 150:-, skall ev hämtas imorgon) och klädde om varannan i blyersgrått tyg från Barckarnas utemöbler och resten med Josef Franks ”Gröna Fåglar”. Det får plats totalt 5 stolar på varje sida så jag har bestämt mig att komplettera med 2 svarta pinnstolar. Den på bilden ovan köpte jag för 50 kr på en Köp och Sälj sida på Facebook och sprayade om i matt svart. Mycket nöjd.

 

Pinnfåtöljen ovan är en av två som Familjen Kvadrat har skänkt. Vansinnigt nöjd!
Pinnkroppen var ljust trä från början. Min nya bästa vän, sprayburken (i detta fallet Hobbyfärg, matt svart, från Biltema ca 50 kr/burken) åkte fram och vips var den svart. Det ingår även två sittkuddar till stolen, men jag har inte bestämt mig om jag ska ha dom. Ett av kuddfodralen ser ni på sista bilden. Jag har som ni ser ännu inte färgat det tyget. Här kan ni se skillnaden på det färgade tyget. Blev riktigt nöjd med färgningen för jag hade inga höga förväntningar. Köpte färgen på ICA och färgade i tvättmaskinen.

Tråkigt att jag inte lagt upp före och efter bilder. Tycker själv det är roligt och det ger resultatet en extra kick, men har rensat min dator på bilder och lagt dom på separata hårdiskar och just denna söndag går latheten före. Sorry.

Ha en go söndag!

Kommentera

