Bokhöst

Förra veckans bokklubb var den första efter sommaruppehållet. My va den enda som hade läst tegelstenen på 700 sidor. Slutsatsen vi drog var, aldrig mer 700 sidor. Vi hade mer än två månader på oss att läsa och vi trodde nog att vi skulle ha massa boktid under sommaren….fråga mig inte varför vi trodde det. Är det någon gång man har fullt upp med andra aktiviteter är det väll ändå på sommaren. Att vi även köpt hus och att Sigge är mer rörlig bidrog knappast till att det blev mer tid över för läsning. Däremot nu när kylan smyger på och mörkret gör sig påmind så lockar det mer att krypa upp med en varm kopp och en bra bok.
Jag sitter med minst tre böcker jag planerat att läsa och säkert tre till som ligger i en ännu ej uppackad flyttlåda.

Månadens bok i klubben blev av en återkommande författare, Erlend Loe, sist läste vi hans bok Doppler. Den va humoristisk med ett ironiskt rappt språk och framförallt kort. 😉 Denna gången tänkte vi ge oss på Fvonk.

Sen fick jag en bok i födelsedagspresent, En man som heter Ove skriven av Fredrik Backman, vars blogg jag tidigare skrivit om som är en av de roligast skrivna bloggarna enligt mig. Så jag ser verkligen fram emot denna boken och hoppas han berättar den med samma sköna ironi som han skriver i bloggen.

Till sist kunde jag inte hålla mig när jag såg denna boken vid kassan i mataffären häromdagen, Femtio nyanser av honom (Fifty Shades of Grey). Boken det pratats om i tidningar, bloggar, i Breaking News och på Skavlan. Boken som Margot Wallström, som det hette, RÅKADE köpa. Måset ju veta what the fuss is all about.

Har du något boktips? Tar tacksamt emot bra boktips (gärna under 700 sidor…).

/B

Kommentera

