Gör det själv – Tavla

Är rätt insnöad just nu på kombinationen svart/vitt när det gäller det mesta. Fick ett svart/vitt randigt tyg häromdagen som jag varit lite osäker på vad jag ska använda det till. Men jag fick en ide igår att jag skulle sy en tavla av tyget. Jag tänkte använda ränderna och skapa ett mönster och sedan rama in den.

Ville gärna ha en liten tygbit i gul stark färg som skulle bryta av i tavlan och kom att tänka på mina galet gula fiskebyxor från thailand som jag hade på den berömda Charterpartyfesten. Men insåg att jag har sorterat ut dom och slängt dom. (Dumt!)

Men hittade istället en liten Missoni scarf som jag köpte i Washington när jag bodde där. Den använder jag inte längre och den tror jag kommer bli perfekt i tavlan. Är ännu inte klar med den men lägger upp det färdiga resultatet här.

 

En reaktion på ”Gör det själv – Tavla

Kommentera

