Attackerad

Han låg i bakhåll, mitt i parken framför ljungskilegården dök han upp och attackera bakifrån, måsjäveln!!! Kände hur hans fjädrar och mitt hår flög omkring. Tur jag har hög ”hårknut” på huvudet, annars hade han väll träffat skalle på mig. Not my favorite animal!

Dagen fortsatte som hundvakt på förmiddagen åt Elton. Han skötte sig exemplariskt. Men Sigge däremot ställer till det för sin mamma eller hon för honom kanske man ska säga. Trodde han var färdig med sin bajblöja och tog av den, tvättade och lät han lufta en stund. Men gott folk, han var inte klar…

Japp, rätt på golvet och passade på att kissa också. Man kan säga att det uppstod lite av ett mayhem kort stund. Men med lite snabba ryck återställde vi situationen med hjälp av rengöringsspray och badkar. 🙂

Faster Frida har som vanligt en hel hög med riktigt bra inredningstidningar, flera som jag inte läst, så nu är jag proppad med ny inspiration. Lutar åt att det blir en del träpanel insatt, vitt i hallen, grått i köket.

Hade hoppats att Sigge skulle sova en stund, men som vanligt vaknar han om vagnen står still för länge. Hann sätta mig på café flora med en inredningstidning och hade beställt in deras dagens sallad när Sigge vakna. Troligtvis på grund av kråkjävlarna som låter.

På tal om café flora så är det lilla fina cafet helt klart inredningsinspiration i sig. Super fint inrett, precis i min smak.

Med just grå träpanel. 😉

Sigge gosar med sin nya filt som hans mamma fick till efter en del om och men måste jag erkänna. Det strechiga tyget var inte helt problemfritt att sy i. Men blev helt ok tillslut.

20120613-131655.jpg

20120613-131707.jpg

20120613-132012.jpg</a

20120613-133401.jpg

20120613-133409.jpg

20120613-133434.jpg
Två sekunder senare sluka han blomman.

/B

4 reaktioner på ”Attackerad

  1. Sigge – världens sötaste! Hm .. Grått…Jag tycker lite färg piggar upp..tänk afrika, gult, rött, blått, orange, brunt, grönt! Mmh!!:D

    • Jossan – du hade antingen sprungit lika fort som Usain Bolt därifrån, eller så hade dina samurajkänslor kickat in för att försvara Nils mot måsfan och ninjat honom rätt tillbaka där han kom ifrån! Jag tror dock på första alternativet…..;=)

Kommentera

