Dokumentär: Grete Waitz

Halkade in på en bra dokumentär häromdagen på SVT som jag måste tipsa om. Grete Waits – Ett lopp för livet

Finns att se på SVT play, har länkat ovan. Handlar om den norska maratonlöperskan Grete Waitz som vunnit NY maraton 9ggr, en OS silvermedalj och VM guld. Häftig dokumentär om en häftig idrottskvinna men med ett sorgligt slut.

Blödig som jag är satt jag och grina. Men blev också väldigt inspirerad. Som sagt halkade in på den och såg inte hela, men det blir en bra dokumentär att se i sängen på I-paden en sömnlös natt (när nu det någonsin skall inträffa).

Nät jag ändå är på temat dokumentärer måste jag tipsa om Foo Fighters dokumentär Back and Forth. Riktigt bra! David Grohl är så jäkla skön.

Såg dom på Stadion förra sommarn höggravid med Sigge. Makalöst bra!

Inte sista gången man såg dom om jag får bestämma.

/B

Kommentera

