Glad påsk

Har varit en lugn påskafton iår. Dock inte lugn i den bemärkelsen att vi suttit hemma hela dagen. Nej, dagen började tidigt med frukost hos Sigges farmor och farfar, där fick han sitt första påskägg, fyllt med coola harembyxor och en fin dregglissjal. Därefter anslöt gudfar/farbror Anders och hela sällskapet förflyttade sig till övre hälle för att inta påsklunch hos Faster Frida och Co.

Jensens hade bestämt sig för att ”bli med hund” och hade tid att passa för att hämta hem denna söta lilla varelse. Ska bli så mysigt att leka med den, är verkligen en hundmänniska!

Jag och Sigge drog iväg på utflykt till mormor som vi inte träffat på länge. Där fick han sitt andra påskägg, dock sitt första ISLÄNDSKA påskägg som kick’s ass med den svenska pappvarianten, denna kan man äta, All chocolate baby!! Mamma hade naturligtvis med sig massa bilder från min mormors sista tid och begravningen. Satt och gick igenom dom ett par tre gånger för att försöka göra det lite verkligare. Hon hade även klippt ut och tagit med sig minnesannonsen som var väldigt fin, många väninnor och släktingar som valt att skriva en rad om henne och hur de minns henne.

Trots att jag inte fick påskägg detta året fick jag naturligtvis några choklad+lakrits+kombo favoriter av mamma. Hann även äta min andra påskmiddag hos mamma, tur att jag gillart så 🙂 Har idag tagit en väldans massa bilder med kameran, som jag lägger upp imorgon, sitter med mobilen och bloggar nu.

Nu sitter jag här i Time-out fåtöljen och lyssnar på de ”tre vise männen”, Råttan, Musen och Steve Sving när de ser på Masters på tv. Exempel:
”McIlroy och Garcia kramas efter att de puttat färdigt på 18:e hålet.”

Musen: Varför kramas de?
Steve Sving: För att de är rika.

Råttan skrattar.

senare…

Musen till Steve:
Vilka sköna byxor du har. Vad är dom gjord av?

Steve: Tyg.

Råttan skrattar.

Denna påskafton är i allra högsta grad den lugnaste påskafton på många år, jag antar att vi tar igen det nästa helg.

Antar att vi är många nu som har resfeber! 🙂

20120407-235337.jpg

Sigge gick bananas när han fick sitt första påskägg – ni skådar hans första partytrick

Kommentera

