Få ut max av din Topp-Hälsa!

Jag har sedan drygt 2 år tillbaka en prenumeration på tidningen Topp-Hälsa. Bra inspiration året runt som dimper ner en gång i månaden, allt från träningskläder till repotage med kända som okända hur de får in träningen i vardagen med familj och karriär på schemat. Men framförallt är det riktigt bra tips på alla tänkbara övningar, där man jobbar med egen kroppsvikt eller enklare redskap som gummiband, pilatesboll eller vad naturen har att erbjuda.

Efter att ha spelat handboll i mer än 20 år och snart har det gått 4 år sedan jag lade av (jösses vad tiden går) så är det få av övningarna som jag inte redan kan och utfört. Men jag behöver bli påmind och behöver varierande övningar för till exempel magen eller lårmusklerna. Man har ofta en favorit och fastnar lätt i den, vilket i längden gör träningen tråkig och muskeln får ingen variation.  Där är Topp Hälsa perfekt! Jag har sparar alla tidningarna och kan inbland plocka fram för inspiration när jag lägger upp mina träningspass. Men det blir lite rörigt att hela tiden dra fram och samtliga tidningar och bläddra igenom för att hitta den månadens övningsinslag, så det löste jag på ett enkelt sätt.

Jag klippte ur alla inslag som jag ville spara och tyckte om. Köpte ett gäng med plastfickor och en plastmapp. Sen var det bara att fylla plastfickorna och knipsa ihop mappen, och för varje månad som går fyller jag på med nya övningar. Det gör det superenkelt att lägga upp träningspasset. Det är mitt bästa tips för hur man kan få ut max av sin tidning!

Kommentera

