Balkongkampen är nära nu

Sigge blev den store vinnaren på IKEA trippen, fick sig en matstol, lekfilt, träleksaker, matskålar och lite annat nödvändigt. Naturligtvis, till Niclas stora bedrövelse, inhandlades 5 vita ramar 🙂 ”hade du verkligen inga ramar av just den sorten”. Tål att talas om att jag 9 av 10 IKEA besök kommer hem med tavlor. Det finns oöppnade både i lägenheten och uppe i vindsförrådet, men nej inga av just de som jag köpte idag :). Saken är den att jag inspirerats av Äntligen hemma Karin och skall göra SIGGE tavlor. Skall visa resultatet när det är klart.

Man kunde se att våren/sommaren var nära på IKEA på olika mönster och tryck som de använder just nu. Söta saftglas som dessa.

20120306-222928.jpg

Fanns även som servetter samt blomkrukor i plåt. Tre fick åka med mig hem.

20120306-223011.jpg

Man hade även ställt fram utemöbler. I år har jag bestämt att det blir nytt café bord och stolar till balkongen. De gamla är utom räddning i år. Passande att just jag och Jossan gjorde IKEA och satte därmed igång årets balkongkampen för tredje året i rad. Jossan meddela att hon har STORA planer inför årets kamp, känns något oroväckande. Jag måste börja med att tömma balkongen från fjolårets blomlådor, kan inte beskylla mig för att det ser livligt ut direkt…

Nu sitter jag i soffan med vad jag tror är en liten bristning i höger vad efter kvällen löprunda, Nicke på höger sida streamar fotboll, Sigge på vänster sida sover och försöker andas genom allt snor stackarn. Blev så väldans snorig under dagen, har fått använda Näs-Fridan flera gånger. Under dessa få minuter fullständigt avskyr han sin mamma, men det är tur han inte är så långsint. Vill ju bara att han ska kunna andas obehindrat. Hoppas, hoppas det inte blir värre och att det går relativt snabbt över.

20120306-225557.jpg

//B

2 reaktioner på ”Balkongkampen är nära nu

  1. Hahaha!! Nu e det igång!! Idag slängde jag ner några lökar innan jag gick till jobbet! Imorgon ska jag tvätta bort alger och slå upp ett växthus! 😉

    Stackars Sigge då 😦 hoppas han kryar på sig fort! Kram

Kommentera

