Sigge – den lille schimpansen

Sigge har de senaste två dagarna förvandlats till en sällskapssjuk klängig liten schimpans som blir ledsen om han inte får hänga på sin mamma eller pappa, och vill ABSOLUT inte sova. Enda lösningen är att gå ut på promenad med honom. Det är inte hela världen, men man hinner inte göra helt mycket när han leker schimpans och pappan jobbar. Tur att jag alltid har önskat mig en schimpansunge sedan jag kan minnas. 😉

20120228-205432.jpg

20120228-205927.jpg

När pappan kommit hem vid 16 veva jag ihop en sen lunch. Baconlindad kyckling stoppad med fetaost i crème fraîche franska örter och ugnsbakade potatisklyftor och morötter. Blev super gott.

20120228-212514.jpg

Därefter tog jag en löprunda längs strandpromenaden och runt Lyckorna. Avslutade med intervaller sista sträckan, varvade maxfart och lunk mellan lyktstolparna. Mådde illa som fan, men efter en flaska vatten och en dusch kände jag mig prima. Intervallerna blev väll en chock för kroppen. Känner mig starkare för varje runda, men har fortfarande för dålig hållning när hg springer och kass fart. Springer jag ensam pushar jag mig för dåligt, men jag försöker verkligen tänka på det och brottas med mig själv.

20120228-213023.jpg

20120228-213039.jpg

Det är alltid lite lättare en fantastisk kväll som denna när man känner att våren inte är långt bort!

Väl hemma, ny duschad och avslappnad, Sigge i sängen, fick pappan en nackmassage. Han har gått med spänningshuvudvärk ett tag nu. Letade fram massagesalvan från Thailand, köpt av munkarna. Luktar starkt liniment och rensar luftvägarna ordentligt. Den är riktigt bra.

20120228-213550.jpg

Nu: måste stoppa i mig en kvällsmacka eller liknande.

God kväll!

2 reaktioner på ”Sigge – den lille schimpansen

Kommentera

