BokREA – Fyller på bokhyllan

Åkte ner till Gbg strax före lunch för att göra ett besök på kontoret och bl.a. luncha med kollegorna. Hann med att träffa lillsyrran som har plockat fram sin inre mulle och jobbar på Naturkompaniet stora butik mitt emot NK. Hon hade sen lunch så jag gjorde henne sällskap. Tog mig en sväng in på BokREAn som starta idag. Fick med mig en bok hem – dock ej på rean – typiskt. Men har som sagt snöat in på lite fackböcker och hitta en om sociala medier som verka intressant. Tycker själv att jag är rätt insatt i den världen, men tror att jag kan få ut en hel del nyttigt ur den hur man som företag mest effektivt nyttjar de sociala medierna till sin fördel. Som mycket annat i den informativa miljön vi lever i handlar det om att synas och höras på rätt ställen där din målgrupp lyssnar! Vi människor blir BOMBADE med information dagligen, så vi blir bättre och bättre på att selektera vad vi väljer att ta in och vad vi väljer att sorterar bort. Vi är ofta benägna, då pratar jag utifrån mig själv, att lyssna på våra vänner och deras tips på länkar till nya webbbutiker, produkter osv, än en hederlig annons i papperstidningen.

20120222-170623.jpg

Lille Sigge har varit hemma med sin pappa idag. Mamman har fått bilduppdatering löpande, samt ett oroväckande sms om man kunde stavmixa en ägg och baconmacka till Sigge (?) 😉 , förhoppningsvis är det plain gröt vi ser på bilden. 🙂
Nu längtar jag ihjäl mig!

20120222-170855.jpg

Kommentera

