Du & jag Sigge – Team awesome!

Nu har vi snart haft vår första vecka jag och Sigge för oss själva, då Nicke börjat jobba igen. Kunde haft bättre förutsättningar utan feber och förkylning, men det har gott bra trots allt, vi har fått gå omkring här och hänga i lägenheten. Nästa vecka får det bli mer promenader ute i friska luften.

Idag inveg vi bärselen som jag fynda i somras. Riktig succé till skillnad från sist vi prova då Sigge bad både sin mamma och pappa att fara och flyga.

20120209-153755.jpg

Man kan pyssla lite mer när man har två händer fria. Till exempel göra lunch.

20120209-153842.jpg

20120209-153859.jpg

Idag gjorde jag en av mina enkla favoriter, ett gammalt hett tips från Danielle. Lägg en fryst eller tinad kyckling i aluminiumfolie, lägg i ngt gott, idag blev det fetaost, soltorkad tomater, olivolja, flingsalt och peppar. Häromdagen lade jag i morötter, en skiva blodgrape, olivolja, salt & peppar.
Slut aluminiumpaketet och in med det i ugnen, tiden varierar beroende på storlek på kyckling och naturligtvis om den är frusen eller tinad. Kolla med jämna mellanrum om sen är färdig. Jag fräser på 225-250 grader.
Till det serveras ångkokta grönsaker idag. Både kycklingen och grönsakerna är oerhört saftiga så man behöver ingen sås, men vill man så är det gott med kesella till.

//B

20120209-155343.jpg

Kommentera

