Nu får det va nog! (uppdaterad)

Bokat tid på vårdcentralen, känner mig inte bättre idag, hostar så jag spyr, halsen har svullnat upp och det gör nu ont att svälja, näsan är sönder snuten (böjer man det så?) och fortsätter rinna.

Sätter hela min mammapeng på att det finns inget dom kan göra utan det skall bara härdas ut….

Ja så naturligtvis blev bokklubben inställd igår, inget babysim imorse och en planerad spelkväll (TP) med jacuzzi bad för tjejerna kan jag glömma ikväll. Vill inte riskera smitta någon, dessutom är jag helt orkeslös. Kul att va sjuk, NOT!!!

Det är dessutom en miljard gånger jobbigare när man har världens sötaste lille bebis som vill ha uppmärksamhet, mat, byte av blöjor. Niclas gör ju mycket av det vilket är skönt, men jag vill ju också ta i honom och gosa och leka samtidigt som man inte vill trycka i honom bacillerna. Det känns väll ganska oundvikligt men än så länge verkar han ok. Hoppas, hoppas.

Nu: till vårdcentralen! Ge mig något starkt!!

Uppdatering.
Nä, blev inte av med mammapengen. Halsprovet visa inget, sänkan var under 5 så ingen infektion (till skillnad från mina 86 i oktober). Hjärtat och lungorna lät fint och mandlarna såg inte JÄTTE svullna så. But i feel like crap. SÅ… Det är bara att häääääärda ut.

En reaktion på ”Nu får det va nog! (uppdaterad)

Kommentera

