Fototips

Tips på hur man kan göra en billigare variant av canvas tavlor. Blev inspirerad av Ljungskiles nya café Flora som hade fantastiska bilder uppsatta på detta viset.

Jag hade några fina bilder som jag faktiskt tagit med IPhone appen Hipstamatic som ger dom det fyrkantiga formatet och den speciella filtereffekten och ramen runt. Jag skrev ut bilderna på min fotoskrivare med ett lite finare papper, Canon paper Plus(semi-gloss) ett mattare lite tjockare papper.

20120119-184045.jpg

Sen köpte jag fyra canvas tavlor 20×20 för 49 kr på Panduro + lim för just canvas ytor även på Panduro (Canvas coat), inte nödvändigt dock, vanligt klister går säkert lika bra. Skar ut bilderna med linjal och kniv.

Bilderna skall upp på väggen i sovrummet när de torkat. Här har jag fyra bilder, alla från samma situation men i olika vinklar och avstånd som skapar variation. Älskar alla färger i dessa bilder med Niclas tatuering och Sigge mjuka goa hud och färgerna i sängkläderna.

Tar bild och visar så fort de sitter på väggen.

20120119-185318.jpg

20120119-185349.jpg

20120119-185434.jpg

Kommentera

