Filmer

Snabba betyg och rekommendationer på nyligen sedda filmer.

Tresspass
Nicole Kidman, Nicholas Cage

Betyg: 2 av 5
Kändes lite som en B-film trots stora skådespelarnamn. Jag älskar Nicholas Cage i Face Off till exempel, hatar han iofs lika mkt i Con Air. Nicole Kidman har jag lite delade meningar om, ibland tycker jag bara hon e konstig, men ibland funkar hon helt ok. Denna filmen är en sådan man ser när man inte har något annat att se.

50/50
Joseph Gordon Levitt, Anna Kendrick

Betyg: 4 av 5
Mycket bra och sevärd film. Fick en del Golden Globen nomineringar. Film som behandlar det jobbiga ämnet cancer men gör det med en skopa humor och naturligtvis sorg. Se den.

The conspirator

Betyg: 3 av 5

Helt ok film om mordet på president Lincoln och rättegången därefter. Sevärd.

The Help
Emma Stone
(Baserad på boken Niceville)

Betyg: 5 av 5

Jag gillar filmen lika mycket som jag gilla boken. Handlar om en vit kvinnlig journalist som bestämmer sig för att skriva en enormt kontroversiell bok om hur det är att vara svart hembiträde i södra USA. En film med nästintill alla ingredienser, glädje, sorg, ilska och avsky. Har fått en del nomineringar och man förväntar sig att den skall göra avtryck på Oscars galan.

Drive
Ryan Gosling

Betyg: 4 av 5
Cool film med en smokin hot Ryan Gosling som spelar en tystlåten tuff guy. Filmen är ganska typisk ”killfilmen” om man ska kategorisera den, men som sagt rätt häftig film. Soundtracket är som hämtat direkt från åttiotalet. Man känner verkligen att man försökt göra en ny kultrulle lite i samma anda som Top Gun.

One Day
Anne Hatthaway, Jim Sturgess

Betyg: 3 av 5

Filmen hade från början ingen chans att leva upp till förväntningarna av boken som är FANTASTISK! Såsom boken är skriven, att det alltid handlar om den 15 juni men under en period av 20 år fungerar i boken men inte bra alls på film. Du fångar inte känslorna i närheten i filmen, man hinner inte. Men jag tror, har du inte läst boken kan man säkert tycka den är bättre än vad jag tycker. Jag rekommenderar dock att läsa boken, den är som sagt riktigt bra!

För mer information om filmernas handlingar se www.imbd.com.

2 reaktioner på ”Filmer

Kommentera

