Det går fort när man har roligt!

Första ”bloggdippen”. Eller ja, synd att kalla det bloggdipp, jag har varit galet sugen på att uppdatera men timmarna susar förbi. Det är matningar, blöjbyten, träning med PB, lekträffar (han e bara tre månader, mer rättvist vore att kalla det kaffeträffar) promenader med mera. Det vore väll toppen om man gick och blev utbränd under sin mammaledighet…haha Nej då det är inte någon risk för det. Det sköna är att det är väldigt få måsten i vardagen, en av dem är bloggen, så där av dippen. Men suget finns där.

Igår blev Sigge 3 månader. Så idag var det dags för tre månaders kontroll och två sprutor i benet..:/ Han blev rätt ledsen och det gjorde ont i hans föräldrar, i dom lägena tar man som mamma hellre ett gäng med käftsmällar om det innebar att Sigge slapp sprutorna.

20120112-230137.jpg
Så här glad var han i väntrummet. Sen hände de förbaskade sprutorna.

Måste dock säga att det var mycket värre att hålla honom när läkarn skulle klippa hans tungband som var lite för kort, då kändes det som jag fick blodtrycksfall och skulle svimma. Kunde inte titta. Men den gången var mkt mindre smärtsam för Sigge. Ikväll hade han vaknat när jag var iväg för att koda en handbollsmatch, helt otröstlig. Tårarna spruta och han grät så han tappade andan. Hans fantastiska pappa gjorde allt i sin makt för att trösta honom. Lagom till att jag steg innanför dörren hade han lugnat honom och bäddat ner honom. Där låg han alldeles utslagen efter sin gråtattack. Krävs mindre för att krossa mammahjärtat. Nu ligger han och sover och ser sådär fridfull och underbar ut som barn gör. ❤

20120112-230417.jpg

Passar på att gratulera Kropps Dam till en mycket fin vinst hemma mot H65/Höör med 30-15! Målvakten Timea Pap var makalöst duktig med en räddningsprocenten på ca 68% om jag inte minns fel.

När jag ändå håller på med gratulationerna måste jag nämna goa vän en Ida som tar sjuksyrra examen imorgon! Grattis och grym hon är! Fick sin lille Ville (en av Sigges partner in crime) i somras och slutförde sin utbildning med praktik denna hösten/vintern. Så hon är väl värd ett ordentligt firande. Skulle tydligen ha champagnefrukost, avslutning i aulan med inmarsch till en speciellt vald låt och fest och middag på det! Vilken grej! Som studenten all over again. Uppenbarligen firade min klass vår examen för jävla dåligt. Inte alls skulle jag vilja påstå. Kanske en annan kultur inom ”yrkeslinjerna”?

20120112-230658.jpg
Ida efter midnattsjoggen med sin även då välförtjänta medalj!

//B

En reaktion på ”Det går fort när man har roligt!

Kommentera

