Fototips: TiltShiftMaker – effekt

Hett tips på en sida som snabbt och enkelt ger dina bilder en TiltShiftMaker effekt (miniatyreffekt), som just nu är min favorit effekt. Den finns inbyggd i min kamera (Canon 60D) men kan ju enbart användas på de bilder jag faktum tar med kameran och faktiskt har kvar på minneskortet i kameran. Så jag satt och googla lite efter instruktioner hur man kunde skapa det själv i redigeringprogram och hittade då denna sida som gör det åt en! http://tiltshiftmaker.com/

Här är två exempel som jag gjort hittills med hjälp av sidan:

Kommentera

