Utanför 50 skyltarna – se upp!!

Håll i hatten, nu drar vi till storstan. Vi ska ta en titt på stan och sedan hälsa på dom på jobbet. Dom har lite julspex, före dom ska på julbord på Fiskekrogen. I år blir det endast julspex för mig. Sigge och Nicke ska hälsa på farbror Anders.

Julspexet inkluderar den traditionella julklappsleken. Det bästa är att på jobbet kör vi inte den snälla versionen, utan den riktiga, djungels lag gäller! För alla 1:or och 6:or får man en julklapp och när klockan ljuder är dom dina, men självklart kan man riskera att bli av med dom och komma där ifrån tomhänt. Det är tjusningen!! Mohahaha….

Som vanligt siktar jag på att plocka hem den fina vinflaskan som chefen haft som tradition att ställa upp med, annars säger reglerna att julklappen skall vara av ett värde av 50 kr.

Vi får se vilka fina saker jag kommer hem med, kanske kan toppa den tyska julskivan jag fick förra året, sen hör det till att jag fått vinflaskan två år i rad…. Hehe

Kollegorna vill påstå att det beror på att jag skött klockan, men jag nekar bestämt!

Wish me good luck!

/B

20111222-140025.jpg

Kommentera

