Städa städa varje fre….måndag…

Skönt! Rejäl städning avklarad av Team Brynjarsdottir-Hedlund! Det behövdes, var på gränsen till obeboeligt. Sigge, så väluppfostrad som han är, låg och sov, nja han krävde en del skakandes på sin sovkorg i sanningens namn 🙂

Jag har beslutat att jag har julpyntsdispens i år. Självklart åkte ljusstakarna upp förste advent men sedan låg resten av pyntet och julgardinerna ouppackade på golvet och med fjärde advent passerat är det ca 2 veckor innan det skall packas ner igen. Därav drog jag dispens kortet.

Nu när vi är färdigstädade står Niclas och hänger över Sigge och väntar på att han ska vakna. Han står säkert och petar på honom, han kan aldrig låta honom vara…;)

Idag hade jag planerat min andra löparrunda, men självklart svullnaden halsen upp inatt, typisk reaktion från min kropp när jag börjar träna igen efter långt uppehåll. Så här långt uppehåll har jag aldrig haft från att springa, senast måste vara när jag var 5 år och började spela handboll :). Så istället får det bli en promenad. Tänkte även göra ett träningsschema med styrkeövningar som jag skall komma igång med här hemma. Övningar som görs med egen kroppsvikt, medicinboll och gummiband. Kommer som ett inlägg senare.

Nu vakna lille surikaten! (skall visa bild på anledningen till det smeknamnet nån dag, bjuder på en annan bild idag)
Matdax!

//B

20111219-124207.jpg

Kommentera

