En klassiker

Såg på tv häromdagen ett inslag om teateruppsättningen av Dirty Dancing i Stockholm. Det tål att nämnas att det är utan tvekan den film jag sett flest gånger. Jag fick till och med uppleva den på bioduken, när den hade 20 års jubileum 2007 då jag bodde i Washington DC och plugga/praktiserade, det va magiskt! Men tillbaka till inslaget, det visade sig att regissören av original filmen var på plats vid uttagningarna till uppsättningen och hade sitt finger med i spelet. Tydligen har hon alltid det i alla teater och musikaluppsättningar av filmen, oavsett var den görs i världen. Det är lite ballt. Eller så har hon inget bättre för sig och fortsätter rida på kultvågen ?? Skitsamma, jag måste se resultatet iaf! Den hade premiär i februari nästa år. Det filmtips som jag vill dela med mig av är inte Dirty Dancing som man kanske kunde tro. Nej, men den har en scen med ett Dirty Dancing inslag som är riktigt bra och roligt. Filmen heter Crazy Stupid Love och är en AmRomKom, Amerikansk Romantisk Komedi. Ryan Gosling är en av skådespelarna och han är med i den scen som refererar till D.D, han är smokin hot för övrigt i dubbel bemärkelse, han har vart med i de tre senaste nya filmerna jag sett, han är överallt, men jag klagar inte. 🙂 Om du är nyfiken kan du se den scenen jag pratar om på you tube här. Videon är 5 min lång och huvudscenen är först i slutet, men hela klippet är väl värt att se

Ligger i sängen bredvid Sigge som jag natta för 30 min sedan, har bestämt att jag ska gå lägga mig samtidigt som honom. Han sover nämligen ca 5-6 timmar första passet för det mesta. Har förstått att jag har tur ;). Men då gäller det att gå och lägga sig samtidigt för att få nyttja timmarna.

Så sleep tight people!

//B

20111219-231758.jpg

Kommentera

