Träningsdagboken

Idag gjorde jag det – premiärjoggen.

My lord! Kändes som jag inte sprungit på ett år….;) Efter att ha fått OK från barnmorskan i tisdags att det var ok med lättare träning. Så en joggingtur fick inleda lördagen efter att Sigge fått mat och slumrat till. Rent fysiskt i kroppen kändes det helt ok, inget som höll på att trilla ut … 🙂 men flåset va katastrof, det tryckte mot lungorna och blodsmaken i mun gjorde sig påmind. En runda som är mellan 5-6 km lång, vanligtvis tar 25-30 min tog 39 min idag. Pust stånk och stön!

Just nu känns Göteborgsvarvet 2012 under två timmar som ett skämt. Men jag vet också att det går fort att hitta flåset igen, det gäller att hitta kontinuiteten i träningen.

Nu såhär efteråt, efter en god dusch, lunch och placerad framför svägerskans braskamin så känns det så jäkla skönt att va igång igen.

//B

20111217-135958.jpg

En reaktion på ”Träningsdagboken

Kommentera

